Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 1 września 2013

Czekoladowe ciastka owsiane z orzeszkami


Pomysłów na ciasteczka owsiane znajdziemy mnóstwo. Jest tyle wersji ile nastrojów i kucharek ;) Przepis powstał po połączeniu wielu pomysłów, a raczej składników jakie miałam pod ręką w jeden. Niestety dodawałam wszystkiego na oko i na smak ;)

W każdym razie połączyłam ze sobą:
- około szklanki orzechów fistaszków
- szklankę płatków owsianych (rozdrobnione blenderem) + 3 łyżki niezmielonych płatków owsianych
- około szklanki otrębów pszennych
- kilka łyżek mąki tortowej
- kilka łyżek białego cukru
- kilka łyżek ciemnego cukru typu muscovado
- kilka łyżek mleka
- pól kostki roztopionego masła
- 1 jajko
- 4 posiekane kostki gorzkiej czekolady
- 3 posiekane kostki białej czekolady (bo akurat mi się została)

Wszystkie składniki mieszamy ze sobą i formujemy okrągłe ciasteczka na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Włożyłam je do nienagrzanego piekarnika, więc czas pieczenia wyszedł mi około pół godziny. Pieczemy do zarumienienia. Wyszły kruche i aromatyczne ciasteczka z gdzieniegdzie rozpływającą się w ustach czekoladą. Są bardzo pożywne i zawierają dużo błonnika, może nie są tak bardzo niskokaloryczne, ale za to jest to rozsądny słodycz.


P.S. Idealne na popołudniowe ploteczki z koleżankami :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz