Łączna liczba wyświetleń

sobota, 21 grudnia 2013

Świąteczne pierniczki lukrem zdobione


Nie przepadam za bardzo za korzennymi przyprawami i zapachem piernika. Kiedy już je jem, a tym bardziej piekę, to muszą być wyjątkowe i musi być to z pewnością święto. Upiekłam, spróbowałam i powiem jedno - słodziutkie i wyśmienite! Zaskoczyły mnie mile swoim smakiem. Cudne, miękkie pierniczki do schrupania na raz.

Przepis na pierniki
4 szklanki mąki
1,5 łyżeczki sody
0,75 kostki margaryny
1,25 szklanki cukru
1 paczki przyprawy do piernika
3 jajka
0,5 szklanki miodu

Wszystko razem posiekać nożem w misce, a następnym ugnieść rekami. Ciasto podzielić na porcje, rozwałkować. Wycinać ciastka. Można piec na papierze lub wysmarować blaszkę tłuszczem. Pieczemy kilka minut do zarumienienia.

Lukier
Jedno białko z małego jajka ubijamy mikserem na sztywno i dodajemy szklankę cukru pudru i dalej miksujemy na jednolita masę. Musi być gesty, jak będzie za mało dodajemy trochę cukru , a jak za bardzo to kapkę wody, albo soku z cytryny.

Voila!  Tyle mi wyszło tych pyszności, a ile zabawy z tym lukrem :)


2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Polecam przepis z całą odpowiedzialnością :) Zapomniałam dodać, że dzięki odrobinie kakao kolor byłby bardziej brązowy i piernikowy. Moje są dość jasne, ale smaczne. Powstrzymuję i też tylko spoglądam, aby doczekały świat :)

      Usuń