Łączna liczba wyświetleń

sobota, 27 października 2012

Olejowanie włosów

Sposób na zniszczone, łamliwe i matowe włosy z rozdwajającymi się końcówkami? Po laminowaniu przychodzi czas na olejowanie.
Olejowanie pozwala na wniknięcie we włosy olejku i regenerację oraz nawilżenie włosów, przez co poprawia się ich kondycja.


Jak olejować włosy?
Są różne sposoby, ja jednak wybrałam ten najprostszy.
Sięgnęłam po jedyny olej jaki miałam w tej chwili pod ręką - oliwię z oliwek (z pierwszego tłoczenia na zimno). Odmierzyłam 1 łyżkę stołową oliwy i maczając w niej palce rozprowadziłam na suchych włosach. Jako że jest to moje pierwsze olejowanie, a włosy mam ze skłonnością do przetłuszczania się, skupiłam się głownie na dolnej partii włosów, a szczególnie na końcówkach. Założyłam na głowę torbę foliową i ręcznik. Z tak nałożoną oliwą należy odczekać około 2 godzin.


Jak zmywać?
Olej należy zmyć szamponem bez składnika zwanego SLS (są to silne detergenty, których należy unikać ponieważ doprowadzają włosy do puszenia, matowości, niszczą ich naturalną ochronę).

Jak rozpoznać SLS na opakowaniu szamponu?
W składzie szukajmy następujących związków i unikajmy ich:


  • sodium lauryl sulfate
  • sodium laureth sulfate
  • sodium myreth sulfate
  • sodium pareth sulfate
  • sodium coco sulfate
  • ammonium lauryl sulfate
  • ammonium laureth sulfate
  • sodium olefin sulfanate
  • sodium cocoyl sarcosinate



Niestety większość szamponów go posiada, nie znajdziemy go tylko w delikatnych szamponach np. dla dzieci (Baby Dream lub Hipp). Dla pewności zmycia oleju z włosów można umyć je jak najbardziej dwukrotnie.

Zabieg olejowania można powtarzać do woli, w zależności od tego ile mamy czasu. Raz na tydzień na pewno wystarczy, a włosy to odczują. Osobiście będę ten zabieg chętnie powtarzać i wykonywać go różnymi olejkami, by znaleźć ten najlepiej działający na moje włosy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz